Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα προσφέρουν συνεχώς μεγαλύτερες αυτονομίες, ωστόσο η ακτίνα δράσης τους παραμένει ακόμη σχετικά περιορισμένη, ενώ αποτελούν –προς το παρόν- ακριβή επιλογή. Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων προτείνουν ως άμεση λύση τον συνδυασμό ενός ή περισσοτέρων ηλεκτροκινητήρων με έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης και κατά προτίμηση βενζίνης. Ετσι προέκυψαν τα υβριδικά μοντέλα, τα οποία αποτελούν στην ουσία δύο αυτοκίνητα σε συσκευασία ενός. Ενός «καθαρού» για κοντινές διαδρομές στην πόλη με αποκλειστική ή κύρια χρήση ηλεκτροκινητήρα και ενός συμβατικού για μεγάλες αποστάσεις, χωρίς χρονοβόρα φόρτιση των μπαταριών.
Όλα ξεκίνησαν ουσιαστικά με το Toyota Prius πρώτης γενιάς πριν περίπου 22 χρόνια. Το ιαπωνικό υβριδικό μοντέλο «έπαιζε» επί αρκετά χρόνια στην αγορά χωρίς αντίπαλο, όμως τα τελευταία χρόνια έχει αυξηθεί κάθετα ο αριθμός αυτοκινήτων τέτοιας τεχνολογίας και μαζί με αυτόν και η ζήτηση από πλευράς αγοραστικού κοινού. Οι πελάτες εκτιμούν ιδιαίτερα τις γρήγορες επιδόσεις και τη χαμηλή κατανάλωση καυσίμου των υβριδικών αυτοκινήτων, όπως επίσης το χαμηλότερο κόστος χρήσης τους σε σχέση με τα συμβατικά μοντέλα, τα οποία κοστίζουν πάντως και αισθητά φτηνότερα.
Στα υβριδικά οχήματα χωρίς δυνατότητα εξωτερικής φόρτισης αποθηκεύεται στη μπαταρία τους ένα μέρος της απόδοσης του κινητήρα βενζίνης, που θα πήγαινε κάτω από άλλες συνθήκες χαμένο. Μάλιστα η μπαταρία φορτίζεται και κάθε φορά, που πατά ο οδηγός το φρένο, χάρη στο υπερσύγχρονο σύστημα ανάκτησης ενέργειας, το οποίο βελτιώνεται συνεχώς. Είναι ενδεικτικό, ότι το υβριδικό Toyota Prius της σημερινής γενιάς είναι 40% αποδοτικότερο από το αντίστοιχο μοντέλο πρώτης γενιάς! Όταν πέφτει η απόδοση της μπαταρίας, λειτουργεί ο ηλεκτροκινητήρας σαν γεννήτρια και φροντίζει να τη φορτίζει, ενώ ένα ειδικό λογισμικό ρυθμίζει συνεχώς την ενεργειακή ροή για ιδανική αξιοποίηση του υβριδικού συστήματος.