Η ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα αυξάνεται με αλματώδεις ρυθμούς σε παγκόσμιο επίπεδο. Μία πολύ ενδιαφέρουσα κατηγορία των Battery Cars αποτελούν τα Plug-in υβριδικά μοντέλα με τις επαναφορτιζόμενες μπαταρίες, στα οποία παρατηρούνται τα τελευταία χρόνια μεγάλες εξελίξεις. Πρόκειται για μοντέλα στα οποία συνυπάρχουν ηλεκτροκινητήρες και κινητήρες εσωτερικής καύσης, όμως διαθέτουν μεγαλύτερες μπαταρίες σε σχέση με το παρελθόν, που φορτίζονται από εξωτερική πηγή ενέργειας, όπως μία πρίζα ή ένα Wallbox. Ετσι είναι σε θέση να λειτουργήσουν για αρκετές δεκάδες χιλιόμετρα μόνο με την ενέργεια της μπαταρίας τους και χωρίς να καταναλώσουν ούτε μία σταγόνα καυσίμου, πριν χρειαστούν και τη συνδρομή του κινητήρα βενζίνης ή πετρελαίου ο οποίος καταργεί οποιαδήποτε δέσμευση σχετικά την αυτονομία τους.
Μεγαλύτερη αυτονομία
Πριν μόλις μία τριετία μπορούσε να καλύψει ένα τέτοιο όχημα λιγότερα από 20 χιλιόμετρα ως ηλεκτροκίνητο και από εκεί και μετά λειτουργούσε ως ένα συμβατικό αυτοκίνητο βενζίνης ή πετρελαίου. Σήμερα κυμαίνεται η ηλεκτρική αυτονομία ενός μέσου Plug-in υβριδικού μοντέλου γύρω στα 50 χιλιόμετρα, καλύπτοντας έτσι τις ανάγκες της συντριπτικής πλειοψηφίας των οδηγών για τις καθημερινές μετακινήσεις τους σε αστικό περιβάλλον. Xαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της Plug-in υβριδικής Μercedes A-Class A 250 e, η οποία διανύει με βάση τις τυποποιημένες μετρήσεις έως 75 χιλιόμετρα μετά την πλήρη φόρτιση της μπαταρίας της, όταν σύμφωνα με διεθνείς έρευνες το 80% των συνολικών διαδρομών μας σε καθημερινή βάση είναι χαμηλότερο από το όριο των 50 χιλιομέτρων. Η AVIS διαθέτει το συγκεκριμένο μοντέλο ετοιμοπαράδοτο, όπως επίσης και μία σειρά άλλων Plug-in υβριδικών Mercedes σε διαφορετικές κατηγορίες.
Χαμηλή μέση κατανάλωση
Ένα επαναφορτιζόμενο υβριδικό μοντέλο (PHEV) δεν δεσμεύει ωστόσο τον οδηγό με κάποια συγκεκριμένη αυτονομία, επειδή η ύπαρξη κινητήρα εσωτερικής καύσης παρέχει τη δυνατότητα να ταξιδέψεις κανονικά οπουδήποτε θελήσεις, όπως ισχύει με ένα μοντέλο βενζίνης ή πετρελαίου. Ακόμη όμως και σε μία τέτοια περίπτωση, αποδεικνύεται το Plug-in υβριδικό όχημα πολύ οικονομικό, όπως συμβαίνει π.χ. στην περίπτωση του τετρακίνητου SUV Peugeot 3008 HYBRID4 με μόλις 1,5 λίτρα αμόλυβδης μεικτή κατανάλωση και έως 59 χιλιόμετρα αυτονομία μόνον με τη μπαταρία του (η τιμή προκύπτει από τις νέες μετρήσεις τύπου WLTP).
Οικονομικά και περιβαλλοντικά κίνητρα
Η επιλογή ενός σύγχρονου Plug-in υβριδικού μοντέλου αποτελεί μία ιδανική κίνηση, αφού προσφέρει εξαιρετική ευελιξία χωρίς περιορισμούς στην αυτονομία του, ενώ λειτουργεί σε αστικό περιβάλλον μόνον με τη δύναμη της μπαταρίας του και δεν επιβαρύνει το περιβάλλον με ρύπους. Ακόμη όμως και σε μεγαλύτερες διαδρομές παραμένουν τα Plug-in υβριδικά οχήματα εξαιρετικά φιλικά προς το περιβάλλον χάρη στις πολύ χαμηλές καταναλώσεις καυσίμου και εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Στις περισσότερες περιπτώσεις μάλιστα εκπέμπουν τα μοντέλα Plug-in τεχνολογίας λιγότερα από 50 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο, οπότε προβλέπεται μηδενικός φόρος χρήσης όσον αφορά στη χρονομίσθωσή τους. Έτσι γίνονται αυτομάτως ελκυστικότερα ακόμη και με οικονομικά κριτήρια, όσον αφορά στην εταιρική χρήση τους, εκτός βεβαίως από το περιβαλλοντικό όφελος που προσφέρουν.
Ανακαλύψτε όλα τα Αvis Top Deals στo myavis.gr και επωφεληθείτε από τα οφέλη που σας προσφέρει το Leasing Αυτοκινήτου.